dimarts, 17 d’agost del 2010

Ara que és el temps... confitura de Carabassí!















Per a encetar el blog m'agradaria compartir amb vosaltres la descoberta d'una recepta que m'ha deixat bastant fascinada: la confitura de carabassí.

Tot va començar quan me vaig veure amb un carabassí enorme que m'havien donat i, en obrir-lo, vaig veure que estava un poc dur... vaig pensar que era una pena tirar-lo i així que vaig cercar receptes de conserves i vaig trobar la de la confitura.

És molt fàcil de fer, només requereix un poc de temps i ganes de descobrir nous sabors. El carabassí, com la carabassa, pertany a la família de les cucurbitàcies, i per tant la confitura que en surt és pareguda, que no igual, al cabell d'àngel. El seu sabor és suau però diferent, vos sorprendrá!

CONFITURA DE CARABASSÍ

Ingredients
- 1kg carabassí
- 3/4 sucre moreno o blanc (es pot mesclar)
- Suc de llimona i pell
- 1 poma
- 1 culleradeta de gingebre en pols
- Canyella en rama

Ratllar els carabassins sense pelar-los amb un rallador gruixut, posar en un bol gran capes de carabassí rallat i capes de sucre, fins acabar amb tot, afegir suc de llimona i la pell. Deixar macerar 12 hores.
Passat aquest temps posar al foc no motl calent, haurà d'estar devers una hora. Quan manquin 10 minuts per acabar, posam la poma tallada en trossos (amb la pell) i el gingebre i la canyella. Remoure bé.

Quan s'acabi la cocció, llevam les pells i envasam en pots esterilitzats (els quals hem bollit durant 15 minuts en aigua). Posam el contingut en els pots i els tornam a bollir al bany maria per fer buit.

La confitura es pot menjar el dia següent, però també es pot deixar unes setmanes abans d'encetar-la, en un lloc fresc.

Aquesta recepta la vaig veure al blog El rincón de la mariposa on podreu trobar receptes molt interessants.

Au idò, bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada