dimarts, 15 de maig del 2012

Panets de Hoegaarden amb formatge, codonyat i ruca

































Avui toca la Recepta del 15! Quan vaig veure que aquest mes haviem de fer un entrepà tot d'una vaig pensar en fer panets, m'encanta fer pa... darrerament li estic collint el truquillo i quasi cada diumenge en faig. Com la darrera experiència amb pa de cervesa me va agradar, per a l'ocasió he fet uns panets amb cervesa hoegaarden, una de les meves preferides, seguint les indicacions de la mestre Su de Webos Fritos. Els panets són cruixents i per dins esponjosos, una delícia per prender amb una mescla de dolç i salat: formatge curat d'ovella, codonyat i ruca. Són uns entrepans petits ideals per a una festa o berenar, aquí teniu la recepta.

Panets de Hoegaarden

Poolish
* 125 ml cervesa Hoegaarden
* 125 ml farina de força
* 12 gr llevat fresc

Pa
* Poolish
* 700 gr farina de força
* 100 gr farina de sègol
* 15 gr sal
* 500 ml aigua

El pa de cervessa es fa amb un preferment o poolish, que és el primer que hem de fer. Mesclam els ingredients (cervesa, farina i llevat) i els deixam tapats amb un film durant unes 3-5 hores, o tot el vespre a la gelera i ho traiem una hora abans de fer el pa. Veurem que es van creant bimbolletes. Quan el poolish està llest el mesclam amb la resta d'ingredients, excepte la sal i amassam a ma o amb la KA durant uns 10 minuts, de l'aigua és millor no afegir-la tota si la pasta no ho necessita, ha de quedar aferradissa però manejable. Passat aquest temps hi afegim la sal i seguim amassant uns minuts més. Ara deixam tovar la massa una hora dins un bol tapat amb un pedaç, passat el temps, tornam amassar uns minuts i deixam tovar de nou una hora, veurem com es va inflant i duplicant el volum. Després hem de separar els trossos i donar forma als pans, en el meu cas he fet panets petits de diverses formes: rodona, trenes, quadrats. Els posam farina per sobre i els deixam tovar a la safata del forn (apagat) tapats durant una hora, fins que dupliquin el seu volum. Els traiem de forn, l'encenm a 250º i a dins hi posam uns pots o flaneres amb aigua per crear vapor. Introduim els pans i els coem 10 minuts a aquesta temperatura i 10 minuts més a 220º, fins que són torrats i ben cuits. Els traiem i deixam refredar.

Per a l'entrepà
* Codonyat casolà
* Ruca
* Formatge d'ovella
* Sal
* Oli d'oliva verge

Tallam els panets, els posam oli d'oliva i sal, muntam una capa de ruca, una rodanxa de formatge i a sobre una de codonyat. Finalment cobrim amb un poc més de ruca, llests!


-

9 comentaris:

  1. Tinc codonyat fet i moltes vegades no se amb que menjar-lo... Gràcies per la idea!! Petons

    ResponElimina
  2. Genials! fa dies que no fem pà a casa i vull provar alguna recepta diferent! ens va de perles...! ;)

    Petonet!

    ResponElimina
  3. Has coincidit amb la Bet, també l'ha fet de condonyat i formatge... però en dolç! Tu la versió salada! Jo l'hauria de provar, perquè no sóc molt fan del codonyat, encara que amb la pinta que té segur que m'encantaria! Els panets genials :)
    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  4. Molt bons panets!!! aquesta combinació de formatge i codonyat es deliciosa!!! M´agrada !!! Petons,

    ResponElimina
  5. M'encanta la teva proposta. Tot: el pa, el codonyat, el formatge. Vaja, que me l'apunto per tastar-lo sí o sí ;)
    Moltíssimes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  6. M'agrada molt aquest entrepanet, i el panet també!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. Esos panecillos tienen que estar deliciosos y el bocadillo para no dejar ni las migas.
    Hemos coincidido en los panecillos (los míos eran de nueces y también me gusta preparar pan) y en utilizar queso en el relleno.

    Besos,
    Raquel

    ResponElimina
  8. Mmmmm, codonyat i formatge, bonissim! M'encanta que el pa sigui també casolà, i amb regustet a cervesa ja tenim l'àpet complet ;-)

    Bon profit!

    ResponElimina