dijous, 3 de novembre del 2011

Chocolate & Orange Mini Bundt Cakes / Cupcakes






































Tornam al dolç! L'altre dia al LIDL vaig veure un motlle de silicona per a mini bundt cakes i em vaig decidir a comprar-lo, estava bé de preu, tampoc perdia molt. I m'he decidit estrenar-lo amb aquests mini bundt cakes de taronja i xocolata. La recepta és senzilla i també serveix per a cupcakes, són uns pastissets molt esponjosos i la mescla d'aquests dos aromes (xocolata i taronja) li dóna un sabor fantàstic. Els vaig cobrir amb un glasejat de taronja molt vistós.

Ingredients (10 unitats)

Massa

* 90 gr farina
* 30 gr cacau en pols
* 1/2 cdt llevat químic
* 1/4 cdt bicarbonat
* 30 ml llet
* 1 cdt essència de vainilla
* 50 gr mantega
* 90 gr sucre
* 1 ou
* Suc de mitja taronja
* Ratlladura de mitja taronja


Glasejat de taronja


* 50 gr formatge en crema
* 40 gr mantega
* 100 gr sucre glacé
* 3 Cd suc de taronja
* 2 cdt ratlladura de taronja
* 1 gota de colorant taronja en gel (Americolor)
* Fideus de xocolata

Preencalentim el forn a 180º. Mesclam la farina amb el cacau, llevat i bicarbonat i reservam. Mesclam la llet amb el suc de taronja i l'essència de vainilla i reservam. Amb les varetes batem la mantega a temperatura ambient amb el sucre, fins que blanquegi. Hi afegim la ratlladura de taronja i l'ou i batem una estona més. A continuació anam afegint la mescla de la farina i la llet en diversos cops, batent bé després de cada vegada. Ens quedarà una massa esponjosa. La dispositam dins el motlle de bundt cakes prèviament untada de margarina o oli i sense omplir-los del tot. Enfornam durant uns 15 minuts (primer calor de baix i quan són pujats un poc de dalt). Deixam refredar i desmotllam.

Per a fer el glasejat hem de batre el formatge, mantega a temperatura ambient, suc de taronja i ratlladura. Anam incorporant el sucre glacé fins que la consistència és la desitjada. Quan els bundt cakes són freds els decoram amb una cullerada de glasejat i un parell de fideus de xocolata.

Per a la cobertura dels cupcakes si volem fer forma de rosa, hem d'endurir el glasejat amb més sucre glacé fins que sigui prou consistent per a treballar amb la màniga pastissera.


6 comentaris:

  1. quina monada! crec que em quedo amb els cupcakes!!!! els paperets són molt xulos!!! petonets

    ResponElimina
  2. Quins colors més bonics. Són tan de tardor. M'encanta. M'apunto la recepta especialment la del glacejat de taronja. Quina delícia!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Què macos t'han quedat! Tenen un color molt xulo.
    A mi els motllos de silicona no m'acaben d'anar bé, alguna cosa no faig bé...
    Unes foto molt maques.
    Petons.

    ResponElimina
  4. A mi tampoc em convencien massa al principi, m'agraden molt els motlles de tota al vida!
    Els de silicona amb una bona untada d'oli me solen anar bé.

    ResponElimina
  5. els bundtcakes són una monada, semblen volcans!! jaja però si t'haig de dir la veritat, aquests cupcakes encara em semblen més apetitosos... Xocolata i taronja, combinació ideal! :)

    Un petóo!! :D

    ResponElimina
  6. Que monos!!! T'han quedat molt bé i pinten deliciosos amb aquesta combinació...
    Petonets guapa

    ResponElimina