diumenge, 24 d’abril del 2011

Especial Pasqua II: Panades















S'altre dia, com cada any, vaig anar a fer panades i robiols amb sa meva predina. Va ser una llarga jornada de feina, però és la tradició, a més les panades i robiols, típics de la Pasqua mallorquina, són boníssims. Avui public sa recepta de ses panades de Pasqua, amb carn de xot i sobrassada. Sa recepta de sa massa és d'una "apuntació" (així ho diu ella) de sa meva predina Maria.

Ingredients

* 1 tassa de suc de taronja
* 1 tassa d'oli d'oliva
* 1 tassa de saïm
* 2 vermells d'ou
* 1 kg de farina
* Sobrassada
* 1 Kg de carn de xot
* Sal, prebe bo

Primer hem de sofregir breument la carn, amb sal i prebe bo. La reservam. Feim la massa amb els ingredients (farina, oli, saïm, suc de taronja i vermells d'ou). L'amassam una estona fins que sigui compacta per a moldejar les panades. Després anam collint bocins per a fer les panades, d'uns 80 grams aproximadament i li donam forma de "panereta". Per fer-ho més fàcil sa meva predina ha confeccionat unes bases de fusta amb diferents mesures, que van molt bé per fer-les totes iguals. Les farcim de carn i uns trossos de sobrassada i les tapam amb la tapadora que hem aplanat amb el rodell (la tapadora era d'uns 30 gr), tancam les voreres i retallam la massa sobrant, feim un tancament amb la forma desitjada. Les anam disposant a la safata del forn i les enfornam durant uns 20 minuts, fins que són daurades. Les traiem i deixam refredar.

1 comentari:

  1. Quina gràcia! per un moment m'han semblat les "casadinas" italianes que vaig fer jo per Pasqua: tenen el matix aspecte però un farcit completament diferent. M'agraden!!! com sóc una fan incondicional de la sobrassada (gran contribució mallorquina a la cuïna), me les enduc.
    Gràcies, maca!
    Petons

    ResponElimina