dimecres, 5 d’octubre del 2011

Haba Tonka & Almond Bundt Cake

































Ara m'ha pegat pels Bundt Cakes! Això no vol dir que deixi de banda els meus estimats Cupcakes... però ara hauran de competir amb aquest altre tipus de pastís. Tot va ser quan l'altre dia vaig fer  l'Autumn Bundt Cake, vaig quedar encantada amb el sabor i la textura, me vaig sorprendre ja que me pensava que era un tipus de pastís més dificil de fer. Així que com l'experiència va ser bona i s'havia acabat el pastís, vaig decidir fer-ne un altre. Vaig revisar totes les receptes que he anat recopilant durant aquest any de gastronomia blocaire i vaig trobar un grapat de receptes de Bundt Cake interessants. Me vaig decantar pel d'Haba Tonka del bloc Food and Cook. He de reconèixer que fa un temps el vaig intentar fer, vaig aconseguir aquesta llavor aromàtica, però per entrebancs amb el forn i també poca experiència me va sortir més dur que una pedra! Aquest pic m'ho he pres amb calma i he fet totes les passes indicades i ha sortit bé! És un pastís mooolt alt (me pensava que sortiria del motlle) i molt esponjós, però el millor és l'aroma que desprèn, a Haba Tonka, una llavor emprada en la reposteria que recorda la vainilla i l'ametlla, però encara és més especial. Com m'agrada variar un poc les receptes vaig incorporar ametlla a la massa i el vaig decorar amb un glasejat de xocolata blanc. Aquest bundt és suau ja que no té fruita i és ideal per a prendre amb el cafè. Animau-vos a fer-lo, no quedareu decebuts!

Ingredients

* 410 gr farina
* 1 sobre de llevat químic
* 330 gr sucre
* 3/4 cdt sal
* 4 ous
* 250 ml llet
* 2 cdt haba tonka
* 100 gr ametlles

Topping

* 100 gr xocolata blanc
* 30 ml nata
* Sucre glacé
* Ametlla laminada

































Encenem el forn a 200º. Per a fer la massa vaig emprar les varetes, ja que així queda molt més esponjosa. Primer hem de batre la mantega (a temperatura ambient) durant uns 2 minuts. Quan és suau hi incorporram el sucre i batem bé durant 5 minuts fins que blanqueja. Ara afegim els ous, un per un, incorporant bé amb la mescla. Hi incorporam l'haba tonka ratllada. Mesclam la farina amb el llevat i la sal. A continuació anam afegint la llet i la farina amb tandes i incorporant bé cada vegada, perquè la massa quedi ben integrada i esponjosa. Finalment hi afegim l'ametlla a bocinets i mesclam de nou. Disposam la massa en un motlle de Bundt Cake engreixinat i enfornam a 180º durant uns 55 minuts (els primers 45 de baix i els darrers 10 de dalt i baix). Quan vegem que ja està ben cuit, podem comprovar-ho amb un escuradents si surt net està fet, el traiem i deixam refredar, posteriorment desmotllam.

Per al topping hem de fondre la xocolata amb la nata i mesclar bé, disposam un poc de sucre glacé amb un colador sobre el bundt, i a continuació amb una cullera cobrim amb el xocolata fent forma de ziga-zaga. Decoram amb unes ametlles laminades.

4 comentaris:

  1. Nena, no pares de fer coses bones!!!! Jo m'he de comprar un motlle d'aquests xulos per fer aquests bundt tan bons!! Quina pinta!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. LEs bundts són una passada estèticament. Aquest té un aspecte deliciós.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Caram! Quin blog més temptador! No em puc creure que no l'hagués descobert fins ara. He estat una estoneta tafanejant i no hi ha recepta que no et faci venir salivera. A mi els cupckes no em treuen el son, massa dolços per a mi, però aquest bundt té una pinta tremenda!

    Fins aviat!
    Anna

    ResponElimina