dimecres, 15 febrer de 2012

Croquetes d'espinacs i bolets

































De nou toca publicació de la Recepta del 15, aquest mes dedicat al món de les croquetes. Crec que per mi són un d'aquests plats que sempre he tengut com a por, i és que mai me surten bé! Vaig decidir fer unes croquetes de verdures, amb espinacs i bolets. El farcit ha estat molt bo, però de forma... no m'acaben de sortir bé, o es rompen o surten fees. Me manquen alguns truquillos perquè quedin com cal, rodonetes i perfectes, vamos unes croquetes decents... espero les vostres recomanacions ;)

Ingredients

* 400 ml llet semidesnatada
* 6 Cd de farina
* Nou moscada
* Prebe bo
* Sal
* 1 Cd manetga
* 2 Cd oli d'oliva
* 1 bossa d'espinacs
* 100 gr de bolets variats
* 2 Cd panses
* 1/2 ceba
* 100 -200 gr farina
* 100-200 gr galleta picada
* 2 ous
* Oli per fregir

Primer hem de fer la beixamel. Posam una paella al foc i torram la farina, amb el foc no massa fort, perquè no es cremi. A continuació hi posam la mantega, fins que es fongui i la llet, remenant tot el temps fins que poc a poc es fa fent densa la beixamel. Agregam sal, prebe bo i nou moscada al gust. Quan té la consistència desitjada, ha de ser una beixamel bastant espessa, aturam el foc. 

Mentre feiem les verdures. Tallam la ceba i la sofregim a una pella amb un poc d'oli, hi afegim els bolets tallats petits, les panses i ho deixam coure. Finalment agregam els espinacs, jo n'he emprat de frescs. Quan les verdures són fetes les mesclam amb la beixamel i passam el túrmix perquè els ingredients quedin ben mesclats i picats. Deixam refredar i guardam tot un vespre a la gelera.

Al dia següent feiem les croquetes, collim una cullerada de la massa i la passam per farina, ou i galleta picada, donant-li la forma desitjada. Les fregim en oli ben calent fins que quedin daurades. Les traiem i deixam reposar sobre un paper absorbent.

I aquí l'única croqueta mínimament decent...



10 comentaris:

  1. No són pas cap fracàs aquestes croquetes! jo m'en cruspiria unes quantes però ja!!!
    Truc: jo les congelo abans de fregir, i així no se'm trenquen.
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, bona idea, la pròxima vegada ho faré així!

      Petons!

      Elimina
  2. Si tenen una pinta boníssima!! Estic convençuda que han de ser una delícia!
    I com diu l'Alba, pots congelar-les, però jo simplement oli ben calent i no es trenquen!
    Moltes gràcies per currar-t'ho, guapa!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies!! a veure si a la pròxima me surten millor ;)

      Elimina
  3. Jo també he triat bolets aquest cop :)I amb les espinaques m'encanten! Han de ser ben i ben bones aquestes croquetes. Me les apunto!!

    Moltes gràcies per participar!
    Petonets!!

    ResponElimina
  4. Yo no suelo hacer muchas croquetas, así que no puedo darte muchos consejos. Pongo el aceite muy caliente y, si no me sale la forma con las manos, pues las hago con dos cucharas, pasándo la masa de una a otra.
    De todos modos, como en muchas cosas... lo que importa es el interior y aspecto tienen de estar ricas, ricas

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Maite, la próxima vez probaré con las cucharas. Y si, lo importante es el interior, que estaba bastante rico ;)

      Elimina
  5. un truquillo de ses croquetes és que quan tens sa verdura en aquest cas o sa carn cuita fas sa beixamel directament, afegint llet i farina i remenant fins que tot es bloc de pasta se desferra de sa paella. Per sa forma, si poses sa pasta dins una màniga pastissera i fas tires llargues i les deixes refredar i després les talles te quedaran més uniformes !

    au fins aquí es meus consells croqueters !!! esper que te siguin d'utilitat !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Núria!! seguiré els consells. Justament l'altre dia me vaig comprar una boqueta de màniga pastissera aposta per fer croquetes, a veure si la poso en pràctica!!

      Elimina